Lördagen den 25/4-15 Ikea , Söder o hemma mys :-) ..

Då var man tillbaka igen efter ett långt uppehåll o med en sväng på en annan bloggportal ..Men den kändes inte rätt då det vände sig till en annan målgrupp ... SÅ nu är man här ..Igen :-) ..




 Här har det hänt Massor  under det senaste året .. Barnen har blivit äldre o även jag ( även om jag försöker in i det sista att förtränga det :-) ) Fyllde 40 för en månad sedan o hade planerat att åka över till New York , men allt blev ändrat när det blev köp av ett Atrumhus förra veckan ..





Jippie !! Äntligen ska vi flytta :-) Så nu letar vi efter allt som kan passa tills renoveringen ska
börja av kök , vardagrum sovrum osv osv  ..Jag vet exakt hur jag vill ha det ..Det svåra blir att få Anders in på samma spår "skratt" ..Men det ska nog gå ..Om inte annat så har jag Iaf några mån på mig att övertala honom ... Wish me luck !!! Hahaha :-) .. Här är ett av mina Drömkök o om jag bara kan komma i närheten av det så har jag lyckas :-) ( Lånad bild )





I dag vaknade man upp till en grå Lördag ..Typiskt när man fixade till balkongen i går .. Fast gjorde inte mycket eftersom vi ändå hade tänkt åkta till Ikea en sväng o se vad dom har för kök .. Så mycket att tänka på nu allt från Luckor , Bänkskivor , Diskbänkar , Blandare , Handtag osv osv ..Är en riktig djungel kan ja lova ..Fast en väldigt rolig sån (Y) .Hann självklart med  fika o gå runt o få en massa tipt o kom hem med en Kvast , Hattar o lite annat smått o gott :-) ...


Tindra på G mot Ikea ..





Sovrum jag skulle vilja ha ...Ska spara det i kom ihåg mappen :-)





Den här Kvasten fick följa med hem :-) ...





Tindra var mer intresserad av att springa omkring än se på möbler hon .... :-)





Hej va det går !!!!! Hahaha ...





Den här bänken skulle bli så fin på framsidan av huset :-) ...





Allt det här i rotting gillar jag ..  Har 4 hattar här hemma nu :-) O en kvast :-) ...





 kökslukor jag gillade .. Med vitrin högst upp .. Jätte fint ...  Vill fortfarande ha lantlig stil men mer i New England stil ..





Fint att hänga upp en del kastruller osv på krokar :-)





Andra köksluckorna jag gillade ..Dålig bild blev det ...





Så tog en till :-) ...Här syns luckorna lite bättre ...





En sak vi båda vill ha är en köksö .. Kanske inte som den här men gillade att det var lådor på den ...Och att dom hänger upp Kastruller över ..Riktigt fint ..Något att ta efter ...





Svarta spröjs är ju bara sååååååå snyggt ..  O även vita såklart ...





Det här Marockanskt kakel är sååå fint ..Även om jag inte skulle välja att ha det i kök så skulle det vara jätte fint i andra rum ...





Blev även en sväng in till Söder ..Köpte in lite kläder till killarna ..Känns som det är så myckket man behöver uppdatera o köpa nytt nu .Dom växer massor hela tiden o sliter så mycket ..Kanske för att dom envissas med att ha jympabyxor på sig jämt ..Så har jätt upp det där med att få på dom snygga byxor .. Igor Sport är verkligen en affär för den som vill fynda o har barn / ungdomar som gillar sportkläder .. Som mina ..





Så blev bjuden på dom här goda kycklingspett  i Jordnöttssås ..Mums vad gott det var ..





 ..Trevlig Lördag till er alla ! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!