Fredagen den 13/12 . Lucia !

I dag är det Lucia utan lucia firande .
Tråkigt men ingen av mina barn / ungdomar  går i en klass som håller i luciatåget i år ..Så fick bli till att klä ut liten till tomtenissa Ist :-) Hon blev så söt i sin röda tomteklänning ..Fick bli utan tomteluva då jag inte hittade någon som passade Tindra ..Sötaste Tomtenissan i dag <3 ..
Åka och hjälpa till lite hos systers butik i dag  ..Sorterat ut en massa till rean som börjar i Januari ..Ett evighetsjobb ..Fast .. Alltid roligt att fixa o hjälpa till bland alla kläder o tänk gjorde en massa fynd även i dag ..Kommer bilder i morgon på dom ..En body Iaf från fynden ..Vem kan motstå Hello kitty ..Inte jag Iaf "skratt" :-) ..
 
Tindra träffade 2 av sina kusiner också i dag .Och hon var så glad över att träffa dom igen :-).. Lite Tomte över den mössan :-) ..
Väll hemma var det bara att fixa middagen fort .Kyckling massor av Creme fraiche  och Curry .
 
Har bestämmt mig för att Fredagar o Lördagar ska vara helt fritt för mig att äta vad jag vill  Rätt skönt så gissa om jag frosade i middagen ..Som blev Potatisgratäng o kyckling  . Mums !!!!
Var även skoldisko för Elias o Samuel men blev bara Elias som gick på den ..
Eftersom jag o Anders hade biljetter till en hockey match under kvällen
 
så var det så gulligt när jag kom hem o fick höra att han hade byt kläder o fixat sig helt själv till discot ..Gulligt för en 9 årig kille ..Det hade jag gärna viljat sett ..
 Anders , jag o Tindra på Hovet  :-))))
 
 
Hockymatchen slutade som jag ville med 3-0 till Djurgården
så nu kan jag sova bra och Tindra var så duktig på sin första Hockeymatch så nu är hon  DIF-are (och självklart Brynäsare) om hennes mamma får bestämma ..
Om hennes pappa får bestämma är hon något annat ..Har helt glömt vilket lag det var "skratt" :-D.
Nä nu bums i säng efter en lång  Luciadag .. I morgon blir det till att göra Peppakakor  ..Det ser vi alla fram mot här hemma :-) ..

Kommentarer

  1. Jag tror att vi var mer gladare av att träffa Tindra än hon var över att träffa oss :P (även fast hon var väldigt glad) /Roxana

    SvaraRadera
  2. Va söt Tindra blev i tröjan och mössan /Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är jätte sött i den tröjan ..Är massor av reor nu men Tindra har redan så mycket kläder redan :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!