Måndagen den 24 / 11 Hem till Stockholm , julfix av hallen :-)

Blev en resdag i dag ..Väl hemma började jag fixa jul i min pytte hall ..Knappt man kan vara 2 där men vill ändå ha lite mysigt i varje litet hörn här hemma :-) o nu längtar jag efter allt som hör julen till .. Så här såg den ut innan blå o vit o jätte Vår / Somrig





 Nu vill jag ha in lite rött o då blev det så här ..Fick bli rött o vit lagomt till jul ..
 
Är så roligt när man kan fixa o dona utan att det kostar något o ska jag vara ärlig så är både kudden o draperiet ett påslakan o örngott som jag handlat jätte billigt på en Secondhand butik  ..Perfekt när det går att använda till olika ändamål o kommer bli stor användning av det även efter jul ..men då i någon säng "skratt" :-)
 En liten Tomte fick också flytta in i hallen över jul ..Har fått för mig att hemmet blir lugnare o mer gästvänligt om man har det mysigt i alla vrår speciellt hallen som är det första man ser ..
 Gjorde en blomsteruppsättning av lite blommor som torkat så den kommer stå hella långa julen :-)
Blev vit tyg till sitt kuddarna ..Vill ha så ljust som möjligt även om jag vill ha det ombordnat ..
En Jul bock fick även stå i hallen och
blev lite torkade röda blad i buskarna också allt för att få in lite mer rött ..
Och så här mysigt blir det om man enbart har jusslingan på under kvällen :-)
Nu dax att fixa nästa rum ...
 

Kommentarer

  1. så fint ni har det i hallen. Så fint vill jag också ha det men de andra i familjen skulle förstöra det hela tiden genom att slänga sina vantar, jackor m.m överallt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack !!!
      Så blir det hemma också ..Jag plockar undan o barnen / ungdomarna stökar till "suck"..Sen är det lite synd med en liten hall eftersom behövs inte många jackor /skor så är det rörigt där ..

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!