Lördagen den 14/12 ,,Ris ala malta , Lussebullar och Pepparkakor :-)

I dag är det (Äntligen) lördag som mina barn säger .. Förstår inget börjar bli bortskämnd o sov till 11 ..Har nog inte sovit så länge sedan jag var singel o ute i krogsvängen .. Men det var ju en helt annan värld ..Antar att jag behövde det ..Efter alla nätter man varit vaken ..Blev Iaf en sen frukost ..Mysigt när alla är hemma ..Tycker det är för sällan alltid är det någon som är borta känns det som ..

Min fina orkide frös tyvärr ihjäl o tappade sista blomman nu :-( ..Någon hade öppnat fönstret o låtit den stått i drag i över 2 timmar .Hmmm inte skoj alls skoj ..Så var bara att slänga ..
Tog o planterade om min Amaryllis Ist Som slagit ut så fint ..Har en jätte fin färg ..Lite svagt Rosa o vit ..Så den har hamnat ute i vardagsrummet nu ..Tyckte den passade bättre där än i Badrummet :-) ..

Efter planteringen var det att ge sig ut i det trista vädret ..Här skulle handlas till baket i eftermiddag ..
Väl hemma igen så sattvi igång ..Alla 4 var med o bakade vilket var jätte roligt ..Började med Lussibullar ..
Så lätt att göra men lite tidskrävande ...Med all jäsning men man kännar helt klart på att baka hemma än köpa ..Här är Isa,Elias o Jimmie i baktagen ..
medans bullarna jäste ..
Så passade vi på att äta Ris ala malta ..Så gott ..Tyvär tyckte inte barnen/ungdomarna om det så jag o Anders fick mycket mat vi :-) ..
Himla tur jag har min "Äta vad jag vill dag " även i dag .. Iaf hade jag inte kunnat äta det här ..Jimmie är så gullig med Tindra ..Så fort hon blir ledsen så är han framme på 3 röda o ger henne nappen ..
.
Efter maten så var det dax för Pepparkaksbak ..Tyckte det var lika bra att ta det i dag också när man ändå var i baktagen :-) ..Elias , Samuel o Isa i baktagen ..
Elias var så stolt över sin stora Gran ..Gulligt ..Tyvärr så lyckades jag tapa den så självklart gick den i hundra bitar ..Så nu har jag lovat att vi ska baka en gång till innan Jul ..Phuuuu !!!!
Många Pepparkakor blev det ..
 Glad Kille :-) ..
 Men din Gran :-) ...
Jag fick lite pyssel över mig så började göra lite hjärtan till ungarna .. <3
Innan kvällen var slut hade vi gjort 40 st Lussebullar o massor av pepparkakor också med glasyr o pärlor på ...
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!