Tisdagen den 21/1 Jobbdag , Ytterbyxor , kläder !

I dag blev det en sväng till Solna o hjälpa till lite med Rean ..Therese kunde inte hålla sig ifrån Tindra .. :-)

Så mycket fina kläder jag hittar i systers butik varje gång jag är där ..Fick hem dom här i dag till killarna o mig o Isa ..

Några tröjor till små killarna o till mig o Isa som jag fyndade i dag ...Kommer alltid till andvändning då dom sliter ut kläder fort .Elias testar kläderna sina ..

.Även om dom nu mest sliter på byxor ..Elias har redan slitit ut 2 par ytterbyxor så var bara att åka till Stadion o köpa nya ..Trodde HM skulle vara billigast men var samma pris men helt olika kvaliteer ..Everest har alltid bra kvalite .. O 400 kr fattigare mamma ...

Han skulle bara våga komma hem med håll i dom här också Grrrrr ..Dom förra ytterbyxorna hade han hela i hela en vecka . Kan kanske bero på att dom kom från Ullared ..Killarna får ytterbyxor varje år från Ullared av mormor o morfar deras :-) ..
Tindra bryr sig inte mycket om kläder hon ..Den här vita filten fick hon Ist för kläder i dag :-) ..

Fast mamma hennes älskar att klä upp henne varje dag i söta klänningar ..Kommer fortsätta med det så länge hon inte säger till :-) så 5-6 år tillborde jag kunna bestämma hennes kläder ..Bollen leker hon med varje dag ..Så det var ett bra köp förra veckan ...

I dag var det även den 20:de o det betyder att då kommer barnbidraget ..Vilket dom flesta föräldrar vet om ..Har nu börjat med att barnen / ungdomarna får (jobba) ihop sin månadspeng ..

Så igår kväll var det bara att sitta o räkna ihop hur mycket dom hade fått ihop den här månaden :-) ..


Så nu blir det mycket hjälp till att plicka in i diskmaskinen städa o fixa här hemma ..Tänk vilka hjälpredor man har ..Behövs bara lite morötter så hjälper alla till .. ..O igår var det belöningsdax i form av månadspeng ..Tror tom jag kommer känna på det eftersom då får dom hushålla med dom pengarna dom fått ihop ..


Nu är det dax att ge sig ut på kvällspromenaden med båda tjejerna ..

Kyligt ute så på med sockorna på Liten ..Vi hörs i morrn läsare ...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!