Lördagen den 18/1 Måla målar o målar :-)



Idag har jag hållit på och målat hela dagen .Tröttnat på svarta väggar så nu blir det vitt i hela sovrummet mitt ..Blir skönt även för Tindra ( som också sover där ) ..Stackarn är så mörkrädd !!!!
När jag vänta på att väggarna skulle torka tog jag också och fräscha upp bordet o stolarna i köket .. Det bästa med att måla sina möbler sj är att när det händer några olyckor tex målarfärg eller sån ..Så är det bara att måla om dom ..Går även att måla tex Ikea möbler men inte med så bra resultat ..Trode att väggarna enbar skulle ta nån tim att måla ..Nu har jag hållt på i ca:5-6 tim ..Suck !!!! Skulle ha köpt den där dyra färgen Ist för den här billiga ..Hmmmm ibland ärman dum snål .. Men blir nog fint när det äntligen blir klart ..Bilder på resultatet kommer så fort det är klart :-) ..Har Iaf tagit kort på mina rea fynd ..Är slutreor överallt nu o igår var vi in till Farsta en sväng o hittade så fina saker på Hemtex ..30% på Rea priset ..perfekt !!! Blev Kuddfodral , prydnadstenar , sängkläder , Tallriksunderlägg
Bilder på sovrummet innan ..Tindras hörna fast nu är mycket borttaget ..

Annan del av sovrummet ..Ser fram i mot det vita nu :-) ..

Då kör vi igång ..

Skönt att slippa sandpappra sj bara köra lite med maskinen så är förarbetet klart :-) ..


Och så måla måla o måla ..Var Iaf jätte skoj ..Ibörjan ...:-)

Inget kommer undan när jag är i målar tagen !!!

Måste bara visa Tindra i sin hjäl hahaha ser så roligt ut ..Tänk !!! Har alltid tänkt att föräldrar som köper såna hjälmar till barnen är nog lite för beskyddande för barnen o att jag aödrig skulle köpa något dyligt ..Man ska aldrig säga aldrig .."skratt" !!!! Blir ju så bra när hon börjar gå ...

Mina rea fynd ...

En bild på min Kökssoffa innan Nya kuddfodralen . Kuddarne blev hela tiden så platta ..Fick gå o puffa dom hela dagarna ..Plus att dom såg så skrynkliga ut ..

Och så här fint blev det ..Det bästa är att nu behöver jag inte puffa till dom hela tiden uta dom är som dom ska hela tiden ..Riktigt Nöjd !!!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!