Fredagen den 13/ 6 Fixar dag , Jimmirs rum , Tv-datadag , Tacos ,

Idag blev en fixardag för mig .. Tindra försöker berätta att det är viktigt att bortsa tänderna varje mårgon o kväll ..Fast i hennes fal så finns det bara 2 tänder o är nog tandkrämen som smakar gor "skratt" ..Men visst är hon söt ..

Hennes kläder för dagen

Samuel hjälpte till med att skruva ner möbler som skulle slängas ..Blir lite lättare att orka ta ut det till groven då  ..

Önskar man hade haft en trädgård där ungarna hade kunnat lekt o kanske haft en snickarboda ..Hmmm undrar om folk har det i dag ..Barnens kusin var hemma hos oss i dag också o skulle bli regn så blev en riktig tv / spel dag för dom ..

Dagens ungar hmmmm

Behöver verkligen köpa en större tv ..

Tv mys  ..O liten var också med .. Visst växer håret mycket på henne nu ..Blir längre nästan för varje dag ...

Dom var så duktiga o hjälpte även mig med att slänga lite saker ..
Kämpar på speciellt Samuel hahaha ...

Så till slut så :-)
Jag hålde på med Jimmies rum så gott som hela dagen ..Men visst blev det bra ..Ska se om jag hittar bilderna på hur det såg ut sedan så ska jag vissa förre o efterbilder ..Men nu blir det bara från dagen ..
Samuel inviger nya möbleringen :-)

Roligt med Fotbollströjorna ..Eller hur ..Det (nya) skrivbordet var mycket rymligare o högre än det gamla ..

 så kanske behövs en ny skrivbordsstol nu ..

Man får tänka sig in lite hur det kommer se ut när det är klart ,, Tänkte mig en Malm byrå som tv ska stå på så syns inte sladarna o han får plats med sina kläder .
MALM Byrå med 3 lådor IKEA Lådorna som är lätta att öppna och stänga har utdragsstopp.
Nu ligger hans kläder på sängen ..Tur det är semestertider o han snart åker till Spanien så jag hinner fixa till det innan han är hemma igen ... Förvaring är jätte viktig o garderober avskyr jag ..Nä Nyråer är perfekta för mig som aldrig skulle stryka vanliga kläder o hänga upp på galjar ..För tidskrävande ..Nä vika ihop fort o in i lådor ( byråer) direkt efter tvätt  ..Det passar mig perfekt det ...

Elias inviger också rummet :-) ...

En till gratis hylla passar super hos honom ..Fick äntligen bort dom gamla ragliga bokhyllorna




Jimmie åkte iväg med sina kusiner på en liten Campingsemester till Norrtälje med Mormor o Morfar .. Nu är det bara en Byrå , lite fler hyllor på väggarna o lampor så kommer det nog bli riktigt bra ..Tindra gillade rummet Iaf :-)..

Om det blir sämre väder i morgon också så ska jag ta tag i klädkammaren ..Men vi får se ..Hoppas på sol ja :-) ..O vad ska man göra med allt man har understoppat överallt ..Som här en massa av mina gamla böcker .."suck" I en garderob ..Hmmm lite fel placering av böcker men gillar inte att ha dom framme .

Ser att även dena garderoben måste målas om på insidan ...Blir liksom bara mer o mer ju mer man börjar se ...Tar aldrig slut med grejor här hemma ...Och än har det inte hänt någon olycka så nu håller man tummarna hårt för att det inte ska hända något sista timmen ..Är ju ändå Fredagen den 13..Lite läskigt eller !!!!!
Blev även Tacos till Middag ..Mums !!!





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!