Lördagen den 21/11 Fixardag hemma !!!!

Lördagen blev en riktig fixar dag ..Började med att måla både soffan o Skåpet ..Rätt trött på vitt nu efter att ha haft vitt vitt o åter vitt hemma så längtar jag mer o mer efter färg ..Tindra kämpar med att äta med bestick nu ..Så duktig så ..







Så här gör man försöker Anders visa ..

JA !!! Nu kan jag :-)

Vita skåpet ..Fint även som vitt men blivit kantstött o behövde lite omvårdnad oas så testar att måla det svart ..Blir det fel eller om jag tröttnar så är det bara att måla om det igen ..Det är det bästa med äldra möbler ..Dom tål mycket dom ..

Brudkistan börjar bli klar . Den får bli soffbord tills vi hittat något som passar ...

Under dagen så passade vi även på att röja upp i trädgården ..Anders krattade upp alla löv o vi hjälptes åt att få bort allt ..Vill så gärna ta bort det fula planket ..Förstår inte varför dom satt upp plank mot en skogsdunge ..Har ju ändå inte insyn där från grannar ..Så nä det får bli ett projekt i vår att ta bort planket på baksidan ..Man kan ju ha buskar på ena sidan mot grannen där ..

Nu börjar det bli riktigt svart här hemma :-) ..

Har i veckan även köpt in fejk ljus ..Så bra är dom ..Kommer nog aldrig ha levande ljus igen ..Förutom på bordet om man sitter o äter ..Dom här är perfekta när man har mindre barn o så kan man ha ljus på överallt utan att bry sig om att det ska börja brinna o så ..Perfekta även i barnrum för mörkrädda barn ...

Tindra ..Min lilla nattuggla ..Älskar att vara uppe länge på helgerna ..

Och så här blev skåpet ...
Ja jag har börjat mumsa i mig Julmat redan ..Rödbetssallad o Köttbulle macka är aldrig fel ...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!