Måndagen den 15/ 12 ..Pepparkaksbak (Y) !!!

Så var det äntligen dax för pepparkaksbak ..Hade nästan tänkt hoppa över det men se det gick inte kllarna med på ..Isa tyckte det var helt onödigt o skulle absolut inte baka några peparkakor i år ..Men vad hände efter en stund ..När killarna o Tindra var klara med sina pepparkakor o jag satt själv o försökte få till Stora hjärtan med deras namn på (lyckades inte ) ..Så kom hon o också ville göra lite pepparkakor ..Det blir man aldrig för gammal för ..Bara se på mig snart 40 o sitter fortfarande o gör pepparkakor :-) ...

Fast dagen började som vanlig med en tjej som lekte med sina djur i sitt hus ..Så skönt att hon är så nöjd med sina leksaker ..O varje dag får hon ju sitt nya djur ..I dag blev det ett får ..







Inte bara Djuren hon leker med utan även hennes dockor :-) ..

O se vad hon önskade sig från Lidel :-)

O medans hon lekte så tog jag o målade tavel ramen ..Som såg ut så här när jag började ..

Målardax ...

Så kom killarna hem o det blev dax för pepparkakor ..
Så roligt det här ..Se på Samuel på alla dom här 3 bilderna ..Vilken teaterapa han är hahaha ...







hahaha så roligt med hans minspel jämt ..

Tindra ryckte det var roligt att baka ..

fast roligaste ( eller godast ) var det nog att äta degen :-) ..

+Så här roligt kan man ju ha när man gör pepparkakor med sina storbröder (Y)

Elias var så duktig ,även Samuel ..Men så fort kamran kommer fram så börjar dom leka o spela pajas Hahaha ..Tindra tar det med ro ..Samuel strax klar för i år med sina papparkakor ..

Tindra konsenterar sig ..Även om hon nog igentligen nog inte hade en susning vad hon gjorde :-)

O till slut blev det bara jag kvar ..Som vanligt ..

Lite klart ..Fast ska göra nya stora hjärtan eftersom liten kom o åt upp som jag gjorde ..


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!