Söndagen den 7 Dec . Andra Advent o målar dag :-) ..

Trevlig Andra Advent :-)


Gllar dom här Advenst ramsorna :-)
När andra ljuset brinner
är snart Lucia här
Hon bjuder oss på kaffe...
och bud om julen bär

Ja tänkt snart är det Lucia ..Tiden bara springer iväg , Eftersom det är  Söndag = sovmorgon  ,blev det även i dag (Y)   .. Var Iaf duktig o gav mg av till Gymmet sedan ..Har inte varit där på snart en vecka så var behövligt ..O laddade med en grötfrukost innan  ...
Blev bara hem o vända o ge sig av till Farsta efter gymmet  ..Söndagar är ju såna där dagar man ska handla allt inför veckan ..Även om jag nu handlar daglgen ..Fast kan ju vara något erbjudande som man missqr annars "skratt" :-) .. Tindra blev bra fundersam över den här låsas Tomten ..Som dansade o sjöng ..

Eftermiddagen blev en fixar dag ..Började måla mina Eljusstackar i vardagsrummet ..Äntligen !!! Har tänkt varje dag att i morgon då ska jag måla dom ..Sen har det aldrig blivit av ..men nu så ..Vsst blev det bättre med vita än bruna :-)
Före bilder :

Före

Före

Efter av Elljusstakarna ..

Efter :

Efter:

Nu har jag fått upp allt i vardagsrummet ..Tänkte ha Stjärnor också  fönstrerna så kanske det kommer får se ..Skulle bara visa min julgransfot ..En korg ..

Tycker det är fnare även om det fnns jätte fina Julgransfötter också ..O julgranen fick bli så här hade viljat haft mer vit o hade först på snö ( fejk) men blev sån konstig lukt av det så lära ta bort det ..



Allt glittrar o glimar så hennes ögon är så STORA nr hon ser allt ..

Fast hon är duktig o river inte så mycket ..

Fast har ändrat o har fejk Julstjärnor på soffbordet nu ..

Funkade inte med levand ..kanske inte så verklighetstrogna men dom funkar ..

Mina kvällsmackor ..MUMS !!! Så gott :-)  ..Inte bra men är det juls snart så får man unna sig :-) ..Men ska försöka att bara äta det nyttiga i veckorna ..

Vad roligt . Fick se det här kortet på mig o min stora syster ...Roligt med gamla kort :-) ..

Nu sova ,  morgon blir det ögonkontroll för liten ..Hoppas så att hon inte har synfel som sin mamma ...





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!