Fettisdagen och Pannkaksdag och Inspration av Hortensia !

Började dagen med en Semla "mums" ..Är det någon dag man ska fika o frossa så är det en dag som denna :-)
Inte bara Fettisdagen (Semmeldagen) i dag  Utan även Pannkaksdagen .
. :-) Kan inte bli bättre ..Så i eftermiddag blir det till att grädda en massa Pannkakor till mina änglar
. :-) Kan inte bli bättre ..Så i eftermiddag blir det till att grädda en massa Pannkakor till mina änglar :-) ..Pannkakstårta får det bli ..
Har man 3 killar mellan 9 och 15 år så är det mycket mat att lagas ..Min tjej äter som en myrra ..Där ser man stor skillnad ..


I går såg jag den här bilden av en Fb vän och fick sån Inspration ..Vill ha massor av Hortensier här hemma nu ..Inte många blommer som är mer våriga förutom Tulpaner så klart :-) ..Så ett lätt tips för att få vårigt ..Lite ljusa färger på textiler o Vårblommor så blir hemmet mycket roligare att vara i ..
Trevlig fortsättning på dagen <3 ...
Ps: Saknar mitt <3 så nu ...

Kommentarer

  1. Har precis ätit semla, så gott !!
    Men pannkakor får det bli en annan dag.
    Ja visst vill man bara vårfixa nu, men med snö även här nere i Malmö så väntar jag med det tills efter sportlovet. Men då måste våren börja komma för jag behöver vårkänslor, sol och värme !!

    Så fina ni är du och ditt <3

    Ha en bra kväll !!

    Kram
    Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä men fy ..Snöar det även i Malmö ..Här i Stockholm ochså .. Blir lite små pynt här hemma .. Orkar inte vänta längre på Våren nu .. Blir både pannkakor och Semlor här hemma snart .. Tack han är jätte go o snäll på alla sätt <3 ..

      Ha en fin kväll du med vännen ..kram

      Radera
  2. jag överraskade killarna med semlor i dag. Vi andra tycker inte så mycket om semlor tycker de är för söta och för mycket grädde. Att det var pannkakans dag har jag helt missat. Får göra pannkakor någon dag nästa vecka för jag hinner nog inte denna veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar Semlor i varm mjölk ..Då blir det inte lika sött ..
      Skulle köpa hem Semlor till kvällen men var slut på affären så barnen blev lite ledsna men blev pannkaka Ist ..Pannkakstårta ville dom inte ha ..Ja ni hinner köpa pannkakor ..Roligt att det gick att kommentera här över nu Therese :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!