Måndag o Tisdag med bakning o sjuka ungdomar !!!

I dag är det redan Tisdag ..Måndagen bara försvann "svich" borta !!! ..Både Isa o Jimmie är hemma o mår inget vidare ..Dom är " OTROLIGT " sjuk på morgonen för att framåt dagen bli helt ok ..Tycker jag känner lukten av skoltrötthet ja hmmmmm  !!!!

Jimmie var i bakdagen i går så blev både Maränger o Knäck kakor .Alltid roligt när barnen vill göra något ...( mer än spela X-box ) .."suck" :-( ...
I min  önskan ,, önskar jag dom var lika glada i att städa här hemma ..Får muta dom så brukar det bli fart ...

Elias hade skridskor i skolan i dag o Samuel i morgon .. Så det blev tidig kväller för honom (trött kille ) i dag ..Han var så glad ..Gjorde klar sista läxan innan lovet ..Jippie !!! Inga mer läxor på över en vecka nu ..Skönt tycker även mamma :-) ..



Vi har börjat planerat lite vad som ska hända nästa vecka ..Jag tycker Sportlovet ska vara sport vecka ..Barnen har lite annan åsikt om det .. Började påpeka att - när jag var liten !!!...Får jag bara ett (suck o ett mumel )..för 100 år sedan ja !!! Ingen gör som du gjorde då mamma .. Och så går dom sin väg ..

Nu lite te o mackor till mig ..Vet !!! vikten ökar mer än bara magen men men i dag är en dag som jag inte orkar bry mig om varken vikt ,fina inlägg eller annat ..Hoppas fler vill följa mig i min värld med allt vad det innerbär ..Sov gott !!!!
Ps : Hittade så mycket fina baksaker o roliga godisar i helgen som var ..Lägger upp bilder på det i morgon Ds

Kommentarer

  1. Vad goda knäck kakorna ser ut. Hur är receptet på dem? Kanske kan försöka få barnen att baka det nästa vecka. Det jobbiga är att de bakar så gärna men sen när jag kommer hem de ser man redan i hallen spår efter deras bakande och köket ska man inte tala om.

    SvaraRadera
  2. Lika som vanliga knäck .. Vi hade inga knäckformar ..Så fick bli muffinsformar ..Så blev kakor ..Dom blev bra ..Så testa :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!