Måndagen den 15/6-15 Lugnt dag !!!!



Ny vecka o första veckan på Sommarlovet ..SÅ här såg det ut hemma hos oss ..Alla tar det lugnt utom den som jobbar så klart haha ..









Mamma !!! Nu skulle jag verkligen vilja ha pengar !!!! Ok tar leksakspengarna så länge .-)



Tröttnade att leta efter Tindras Rosetter hela tiden ...



Så fixa en liten hängare till dom ..Men var dumt platsatt ha dom i sovrummet då jag alltid fixar hennes hår nr jag fixar henne i Badrummet ..Så dom får flyttas dit ...



Städade upp i sovrummet i dag ..Men ingen större lust längre att fixa dä inne ..Ska riva ner tapeten helt när alla sakerna är borta ...Kan tänka mig att det är massor av tapeter på dom väggarna ..Och sedan måla om allt i vit ..Eftersom det är en hyreslägenhet så lära jag höra med Bovärden o det var hon som tyckte det var bäst att riva ner o måla om utan massa tapeter under ..



Är Iaf rent här inne nu ..Ska även köpa ny säng till liten när vi flyttar ..Dax för en växasäng nu för liten ...



Tindras lilla myshörna ..



Satt äntligen upp Nattlampan ..Den har legat under hennes säng sedann jag köpte den .. Och även tagiit tag i den där bokstaven T ...



Som fick bli Rosa ...Så klart ... :-))))



Blev inte bara en städdag i dag utan även en utedag ..Samuel hängde med oss i dag ..Vänta på mig brorsan hahaha ...



Träffade en kompis till killarna nere på gården ....



Och blev lite häng i hammocken :-) ..



Stor o liten ..Så gulligt när syskorna tar hand om varandra eller är ju Tindra dom tar hand om ..



Hittade en liten Taxibil ...



Och självklart skulle det åkas i den ...



Så fint den här årstiden med alla blommor överallt som slår ut mer o mer för varje dag som går ..



Nä !! Nu får det vara nog på det här springande  ..Tycker Samuel hahaha ..



Fina Samuel börjar bli stora killen ...Blir spännande för honom att börja nya skolan till hösten ..Även om han helst vill gå kvar på den gamla ...Men det kommer säkert bli jätte bra ...



Var lite tråkigt väder men helt ok att vara ute o gå i ..



Mamma !!! Det här ska fåglarna få ...



Strax framme vid fåglarna ...



Samuel väntar snällt på att syster ska komma med brödet ....



Och hux flux sprack himmelen upp o solen kom fram ...Härligt !!!!



Fåglarna blev lika glada som vanligt av brödet ...



Tindra  tycker det är så spännande med djur i alla de slag ...



Mamma !!! Mer bröd tack :-) ...



Samuel hjälpte också till ..



Var en så gullig Fågelfamilj ..med helt nykläckta fågelungar ...



Samuel var en hejare på det här han ..Han är som Tindra ..Tycker så mycket om djur ...



Lite mer ska ni få !!!!



Sista för den här gången ...Ni ser bakom Tindra är fåglarna också ..Dom är så tamma o kommer överallt ..Nog bara jag som tycker det kan bli lite för mycket ....











Dax att gå hem ... Ses snart igen fåglar ...Visst är den fin den här bron dom gjort här ...



Mitt hår är som sagt mörkt nu men snart ska det i litte slingor ...Sedan inte röra håret på länge ...Bara utväxten ...



Tog lite fina naturbilder också ...



Tur vi flyttar till ett ställe nära naturen o vattnet ..Annars hade jag saknat det för mycket ..



Så fin årstid nu med allt det gröna ...



På väg hem var det en tjejen som inte alls ville åka vagn utan Ist dra den sj ..Inte det lättaste med den vagnen eftersom man inte kan vinkla Handtaget ...



Ska vissa hur det blev med T :et ..Gillar boxtäver o ska köpa in lite till nya rummet / rummen...Har sett ut en sån snygg Lampa jag skulle vilja göra till ungdomarna ...



Så här blev det Iaf här ...






Dagens middag ..Fisk/lax  !!! Var så gott ...Måste börja äta mer Fisk/ Lax ..Både gott o nyttigt ...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!