Fredagen den 12/6-15 Värmebölja och Bygg tips på Barn Cafe !!!!




Härligt !!! I dag kom den riktiga värmen o vi flött så gott som bort ..Har tyvär inga kort från dagen men blev många o långa promenader i värmen ..:Kanske inte bästa i värmen men var helt ok ..
Har Iaf bestämmt att göra en sån här disk till henne ..Så fint ..Lånade bilderna/text  från en blogg ...
Kan vara bra att ha kvar när det blir dax till Hösten :-) ...
SÅ BYGGDE VI

Grunden till cafét är IKEAs lekkök ”Duktig”. Jag målade alla delar när köket var omonterat. Jag använde vit lackfärg och skumgummiroller. Jag förarbetade inte delarna mer än att jag torkade av dem, jag målade endast de delarna som var träfärgade eftersom att de andra redan var vita, men det beror ju på vilken färg man vill ha!

Disk-hon, blandaren samt metall-stången ovanför diskbänken sprayade vi med Biltemas 3D-spray som ger ett metall-liknade resultat. Ett paket med både grundfärg och silverfärgen kostar 89.90kr.

Här ser ni skillnaden på bl.a. disk-hon. Bänkskivan klädde jag in i dekorplast, jag köpte min på Kreatima, men det finns även på typ Panduro och Bauhaus. Sedan satte vi dit ”spisknoppar” i form av vanliga knoppar från IKEA, även handtagen kommer från IKEA.

Vi satte in en liten belysningsramp ovanför diskbänken, väldigt smidigt med små led-lamp-lister som man bara klistrade fast, hittade vi också på Ikea. Sedan ”förlängde”  vi köksdelen med hjälp av en liten skiva vi hittade i fyndhörnan på Ikea som jag också klädde med marmorplast. Sedan satte vi konsoler på den och satte upp den på väggen. Två hyllplan med konsoler även ovanför bänken. Dessa små konsoler är super och kostar endast 5kr/st på Ikea.

Planscherna ovanför köket har vi gjort själva.

Sedan sydde jag ett litet skynke som fick täcka ”hålet” under bänken.

Sedan kommer vi till den lilla köpmannadisken som vi byggt.

Såhär ser den ut inuti, vi utgick från 3 hyllplan från Ikea, DESSA.
EKBY TRYGGVE
Hyllplan, barrträ
55 kr  / styck
EKBY TRYGGVE Hyllplan IKEA Massivt trä; kan kapas till önskad bredd.

Botten och toppskivan är alltså två hela hyllplan, så där har ni automatiskt måtten på disken också. :) Hyllplanet i mitten har vi sågat ut för reglarna samt lite i kanterna så det fick plats mitt i. Sedan reglade vi alltså bara upp mellan hyllplanen och klädde hela disken med panel och målade även den i vit lackfärg. Krångligare än så behöver det inte vara.

Bokstäverna köpte jag på Panduro och målade dem sedan med Panduros ljusrosa hobbylack! Sedan spikade vi fast dem på disken.

Klart !!!!

Både bilder o text är lånade o lägger det i min kom ihåg o Tips Etiketter här så jag lätt kan gå tillbaka den dagen jag /vi behöver beskrivningen ...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!