Lördagen den 6/6-15 Nationaldagen i Farsta !!!







Grattis Sverige på dagen !  Bästa landet i Världen ...

Själv firade i den vid Farsta Gård !! Så mysigt där ute ..
Men först så startade vi upp dagen ..Tindra hadde ingen gul klänning så fick bli en blå :-) ..Skulle haft en Gul rosett men inte ens det hittade jag ..Tokigt !! En dag som denna :-)



Men hon blev lika söt ändå även om det kanske inte blev så mycket Sverige över kläderna :-)

Mot Farsta Gård ..

Tog det här kortet exakt minuten innan 3 tanter kom o tyckte Tindra var sååååå söt ..Själv blev hon så blyg o förstog inte alls varför dom pratde o tittade på henne ..Stackars liten ..Bestämnda steg framåt :-) haha ..

Ja jag undrar ja om det blir något väder o värme för bad ute i år ..Hoppas Iaf :-))) Oas så hålde Tindra hårt i väskan sin ...





Vid Farsta Badhus finns det kolonilotter o där var det grönt med allt dom planterat  ..Lite synd bara att dom inte gör det lite mysigt också ...Vet på Gotland Visby ..Där har dom jätte fina kolonilotter ..Med små stugor på ...

Vi går o går ...

Och jag är med också  Mitt hår är inte orange gult nå mer men då har jag också hållt på med en massa färger efter om sist jag berättade om min färgning ..Och än är jag inte nöjd ..

Vädret var inte riktigt på våran sida ..Men rägnet hålde sig borta Iaf ...

Fina Farsta Gård ..

På baksidan var det stånd med smörgåsar osv ..

Massa partier hade samlats ...

På scenen sjöng som ...

Och Hoppborg fanns det ..

Och Fiskdamm ..

Även Popcorn o Sockervadd för den som ville ha ..

Och ponnyridning ...

Fanns även försäljning av hantvrk ..Mattor för den osm ville ha ..Tyckte dom var jätte finna ...

Och Tofflor ..Såna där mjuka i riktig ull o skin ..

Även godis till barnen ..Tur Tindra är så pass liten o inte tänker på sånt så länge inget syskon är med ...

Även annat hantvärk fanns ..

Och Smycken ...

Tyckte den här keramiken med bladen var så fina ..

Mysigt med alla som hade picknik i det gröna ..

Men vi vi gick runt mäst ...Brukar bli så när A är med ..Vi kom vi såg vi gick ..Det är nog hans filosofi det ..Har man tur så hinner man se lite Iaf "skratt" :-)

Tindra fick en jätte stor blå ballong Iaf ... Försökte hitta en gul också ....Utan resultat ...

Skulle ta på dom där bilarna som var bllå o gul hahaha ..Misslyckades helt blev ju på den silvriga o gula "skratt" ..Så kan det gå ...

Mysigt med alla små flagor ..




Och en fick hänga med hem ...

Lite historia hann vi med också ...

Titt ut !!!

Oj !!! Vad liten fick kämpa med ballongen haha ..Började blåsa så mycket så hon hålde nästan på att lyfta ....






Mamma !!! Snart flyger jag :-)))) hahaha ..
Vi hade iaf tur med vädret ..För direkt när vi kom till billen så kom regnet ..Han precis få in allt i bilen så började det ös regna ..Ibland så har man lite tur ändå ..Synd om alla andra bara .. Men efter nån halv tim kom solen ..Visst är det lite skunt väder nu ..Man vet aldrig hur det blir ..Men blev Iaf en mysig Nationaldag  i Farsta gård ...








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!