Onsdagen den 10/6-15 Skolavsluting !!!

Så var det dax för skolavslutning ..Tänk vad fort det här året gått ..Tyckte det var i går jag sist var på  skolavslutning ..Hmmmm ..Skumt !!!! Inte långt kvar nu till somarlovet startar ...

Isa fixade i ordning sig så fort ..Hon skulle möta upp sin Farmor inne i stan innan ..Har nog aldrig gått så fort för den 14 åringen att komma till skolan .. Så fin i sin krans ...

Hade jag fått välja så hade det blivit någon sött vit spetsklänning ..Fast blev bra ändå med Shorts också o vita tajts till ...

Killlarna fick ha Shorts också .Gillar att klä dom liknande även fast dom börjar bli äldre ..Så snart kommer det nog inte gå ..

Det här märket är en favorit från Kapppahl Hamton Republic ..Så snygga kläder i både dam herr, pojk , flick ialla storleker finns det märket ..Stilrent o snyggt ..Lite ralph lauren inspirerat ycker jag ....Och det kan ju aldrig bli fel ..Har alltid tyckt att Kappahl haft lite tantiga kläder men nu tycker jag det är så fint ..Så dom har verkligen lyckas förändra till rätt ...

Så kommer bli en del inköp därifrån när rean startar ..Killarna var Iaf jätte fina ..Var bara lite tokigt ..Tapade bort kvittot så klart hmmm att man aldrig lär sig så tröjan blev lite stor till Samuel o Shorten var lite tajta för Elias men funkar Iaf ...

Inte långt kvar till sommarlovet nu ..Elias så glad ...

Så var det dax ..Killarna gick förre till skolan o lämnade presenterna eftersom dom i år skulle fira på ett annat sälle än skolgården o föräldrarna skulle komma dit ..

Flagan i topp ..Nu väntar vi bara på solen som dom lovat oss ...

Var rätt lite folk när jag o liten kom ..

Så blev till att vänta ett tag ...

Så började klasserna komma ..Först dom yngre ..

Finns med Folkdräkten som en fröken hade ...Ja nu skriver jag det igen ..Fröken menar så klart lärare ...

Och äntligen kom 4.orna o Elias klass ..




Elias med sin bästis ..

Tindra förstog inte alls varför dom skulle gå där o varför vi skulle stå o se på ...Inte lätt att vara liten inte ...

Roligare att gå runt lite Ist tyckte hon ..Hon försökt smitta under hela skolavslutningen så blev mycket spring efter henne ...

Försökte ta bild även på Samuels klass men hann inte eftersom en vis liten prinsessa var på vift exakt när dom kom ...

Börjar bli mycket folk ...

Elias klass sjöng ..Han syns tyvär inte men står där uppe Iaf :-)

Samuel tycker inte alls om att stå på scen så han stog brevid mig Ist när dom sjöng o dansade ..Han var så ledsen över att sluta ..Och frös också så var lite jobbigt för honom ...Stackan ...

Tindra dansade lite men ville mest rymma från mig ...

Fina Samuel ...Var så fin i dag ..Lite glad blev han Iaf när han tänkte på långa sommarlovet som väntade ...

Som tur var så hade vi en jacka med oss till honom ...Den där värmen o solen var som borta ...

Samuel o Tindra ...Funderar vad dom ska göra över somarlovet ... :-)

Samuel med sin lärare  Kristin .... :-) ..Hon var också så ledsen för att skiljas från alla eleverna ..

Så var det Somarlov för Samuel o gick hem med dom ...Samuel fick sån fin ros från sin fröken o betygen ..Dom var helt ok för att sluta 6.an ...Tycker igentligen att betygen kunde man vänta med till 7:an ..Som det var tidigare ...

Jag skyndade mig vidare till Elias avslutning som fortsatte i klassrummet ...

Hann precis innan dom skulle säga tack o hej för i år ..Elias hade redan gett presenterna ..

Elias o Sofia säger hej då till varandra ..Blev lite sorgligt ...

SOffia önskar alla barn en glad sommar ...

Elias med sin lärare Sofia ...

Och så var det sommarlov för alla mina skolbarn/ungdomar ... H.Ä.R.L.I.G.T !!! Och Solen sken även upp på eftermiddagen så den kunde inte ha startat bättre :-)))

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!