Fredagen den 11/10 , Sol , Nanoblur , lyktor , målning osv osv ...


Trevlig Fredag o start på helgen  läsare :-)))) Gillar tanken med att ta tag i varje dag
..Lite därför jag har min blogg ..Är en öppen dagbok som samtidigt får mig att göra saker ..Ska ja vara ärlig så ...Är jag igentligen en ganska slö o lat person som gärna hamnar i soffan o får inget gjort , .. Men genom bloggen så blir jag tvungen att rycka upp mig o få saker gjorda .. Iaf har jag ju inget att skriva om ..
Åter till helgen ...
Visst är det skönt med helg .. Även om jag nu är hemma med liten så är helgen mina älsklings dagar ! <3  Har i dag sagt hej då till mina 3 äldre barn/ ungdom ..Som åker till pappa deras i helgen .. Lite ledsamt varje gång dvs varannan helg :-( .. 16 åringen åkte bort redan i tisdags .. Brukar åkta till Gotland varje helg jag inte har barnen ..Men se i helgen blev det annat ..  Har inte så mycket på Ön att göra medans massor av måsten här hemma ..Som jag inte hinner ta tag i när alla är hemma "suck"..Så blev hemma o bara till att kavla upp ärmarna o ta fram penslarna o börja måla det som behövdes ..Städa , rensa o allt annat man ska hinna med .. Föstår inte vad allt kommer från ..O ungarna mina är inte vidare hjälpsamma ..fast blivit bättring sedan vi innförde städdag på söndagarna .. Så en städdag för familjer med barn är starkt att rekommendera o ALLA ska städa sina rum !
Kunde inte vara inne hela dagen med Tindra utan vi gav oss ut i det sagolikt fina Höstvädret .. Så fint med alla färgen .. Fyndade lite på en Secondhandbutik i närheten  .. Den här fina lyktan kom med hem o även en annan lykta i trä .. Fick Julkänslor bara jag såg den lyktan ..Så självklart fick den bli vit :-) ..Har tyvärr ingen möjlighet att ta bilder nu men dom kommer längre fram
(Lånad bild )
 Fyndade även lite fina gamla böcker ..Tycker det är så fint att ha gamla böcker som prydnad framme ..Man kan alltid binda snören om dom  så blir dom extra fina .. Ju mer sliten desto bättre :-) .. (lånad bild) ..
Hittade även en liknande lykta i Bambi ..Vet ej varför jag inte köpte den ..Hoppas hopppas den finns kvar till nästa gång jag kommer förbi ..Ibland är man så där dumsnål "skratt" ..
 
 Kvällen gick åt till att måla min gungstol som liknar den här ..Min var natur färgad från början men börjar sakta bli fint vit :-) ..
 
 
Och se på Fotboll.. Heja Sverige !!!!!
 

 
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!