Onsdagen den 9 Oktober ,Utvecklingssamtal,Babygrupp och Lyktor !


Idag blev det till att se hur det går för 9 : åringen i skolan ..Är rätt van att sitta på alla dessa Utvecklingssamtal o göra upp målen ..Men med den här killen behövs det inte ..Han har redan nått målen som man ska ha klarat när man gått ut 3 : an ..Så vet ej vad Elias ska göra resten av höst /vårterminen .. Han kan ju alltid hjälpa sina klasskompisar om inte annat :-) ..Är så skönt att skolan fungerar så bra för honom ..Har varit med om motsatsen också så vet hur jobbigt det är som mamma ( säkert också som pappa ) att sitta där o bara höra klagomål om det ena till det andra .. Har alltid funderat ..Ska man behöva vara lärare för att ha barn ( kvällar med en massa läxor) eller ska man inte kunna ha ett arbete när man har barn ..Hux flux kan dom ringa o låter som hela världen är upp o ner ..Av olika anledningar .. när man äntligen lyckas kommer ifrån jobb osv o kommer till skola / förskola  ..Så !!!!  helt plötsligt mår barnet mycket bättre eller skrubbsåret var nog ändå inte så farligt "suck" .. Fast självklart tycker jag lärare o Förskolärare ,fritidspedagoger osv  gör ett enormt bra jobb .. Dom har det inte lätt alla gånger ..minns själv när jag var vikarie på en förskola ..Var jätte roligt arbete men samtidigt krävande .. Nog om det ..Efter var det bara att ge sig av mot  ...


Blev  första gången på BVC:s  Babygrupp ..Roligt :-))) .. Där kommer jag inspringande (sen som vanligt)  o ser ett gäng söta förstagångsföräldrar i 20 årsåldern .. Funderade ett tag att gå därifrån ..Men var rätt skoj att höra o prata om bebisar ändå ..

Min lilla söta baby !!!!
 
 Här i förorten får man barn tidigt ..Annat inne i stan ..Där hade jag varit en helt normal småbarnsmamma :-))) Om man tar bort 2 ,3 av dom "skratt"..Man kanske skulle flytta "skratt" .. Fast fick reda på att en till var i min ålder ..HJÄLP !!!Är nog jag som se riktigt risig ut ..Men som texten här   :-)))

Håller på kämpar på här med..bra mat ( när jag hinner o har råd), rätt krämer,(dyrt men ska köpa snart) sova massor ( går inte så bra med en 2 månaders baby) och träning (funkar si så där),Hahaha ..  Så ska nog ta det som det här visdomsordet  :-)))


Var o såg lite på lyktor också ..Hittade 2 jag nog ska köpa ...En är röd .. Röd är så fint hos andra gillar den färgen ..På andra och hos andra :-) .. Så får bli till att fixa den ..Vit och fin :-) .. Kanske bara jag ...Men helt ärligt ..Börjar få julkänslor redan .. Tänk  !!! Snart är vi däär igen ..Mysigt ..Trevlig kväll !!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!