Måndagen den 2 September , Gotlandsfärgan , Babyklänningar i mängder , Garderob :-)

I dag blev det en resförmiddag för mig o Tindra .. Gjorde det enda man kan göra på den färgan dvs  äta , läsa och sova .. Är ingen riktig tidnings tant men i bland är det skoj att fördriva tiden på en massa strunt ..
Jag o Tindra vilar o gosar .Hon upptäckte speglarna i taket ..Så jag fick en lugn stund ..
 Tindra pendlar med färgan ..
 Sötnosen <3 ..
Äntligen hemma igen o sol i stan ..Var regn på ön på morgonen ..
Har börjat se över Tindras garderob .. Hon har galet mycket kläder för att vara en månad ..
 
Men man kan inte låta bli att handla o en del har hon även fått ..Det här är bara en liten del ..Har mycket på Gotland o lite här o där här hemma ..Nog dax för rensning ..Redan vuxit ut 2 stl våran lilla tjej  ..Tänk !!! hade glömt att dom växer så fort ..
 
 Köpte in lite kläder sist jag var i min systers Second hand butik ..Så fint o så gott som nytt ..Tycker att småttingar o barn i lägre åldrar kan man gärna köpa Secondhand till speciellt  när dom börjar på dagis ..Man har ju även möjlighet att köpa märkeskläder utan att bli ruinerad ..Om man gillar sånt .. Tids nog så kommer man inte kunna välja kläderna till dom o då går det oftast inte att köpa Secondhand utan blir ofta dyra märkeskläder så det är smart att köpa billig så länge det går ..
Så gulliga klänningar ..
 
 Lite mer kläder jag köpte på rean ..Nästan gratis :-) .. Gillar stort o ännu mer gillar min plånbok det  ..Köpte in en massa till oss andra också ..Kommer lite bilder på mina (nya) kläder längre fram ..Behöver gå ner lite mer i vikt först bara :-)
Finns så mycket gulligt till flickor o även pojkar så klart :-) ..Fast jag är ju helt galen i att handla klänningar o Tindra har så gott som alltid klänningar på sig ..Många föräldrar sätter på body o strumpbyxor på små flickor/ pojkar ..Har aldrig förstått det men antar att det är för att det ska vara bekvämt men så mycket gulligare med en klänning över ..O inte alls obekvämt för bebisen ,, alla kläder är ju så mjuka o tunna för dom små  ..
Har börjat letat efter en ny garderob till Tindra . Vill ha något liknande dessa nedan ..Så blir till att ge sig ut på loppisar o massa inredningsbutiker o få lite inspration o söka möbler ..Den här är så fin och verkar väldigt stor perfekt ..Då får klädstång plats utmärkt ..Vill kunna hänga kläder också ..
En till .. Lite smalare och mer behändig men samtidigt kanske man inte kan ha en klädstång i den ..Hmm svårt det här med mått o sånt på möbler ..Speciellt barn möbler ..Jag vill gärna att dom ska kunna ha dom länge ..Och gärna kunna använda möblerna till flera funktioner ..

Får fundera lite på det ..Nu fortsätta med målningen av Gungstolen ..Trevlig Måndag !!!
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!