Måndagen den 24/6 Måla , bad o fix !

Har 2 veckor på mig att få ordning på min lägenhet ..Har massor att göra och började lite smått i dag i mitt mini kök  ..Vill att allt ska vara klart o fixat tills bebisen kommer o alla ungdomar barnen är hemma igen till hösten :-) ..
Så här kommer jag se ut 2 veckor framöver ..Med penseln i högsta hugg :-)
Har många saker o väggar att måla så blir till att fixa myckat nu ..Saknar även mina blommor ..Som det är nu så har jag knappt några levande blommor i lägenheten o det känns helt tomt o dött ..Blommor behövs för att det ska bli ett riktigt hem ..Iaf enligt mig ..
Så vad gör man ..I väntan på att alla 8 maskiner med tvätt skulle bli klar så passade jag på att fixa en blomsteruppsättning ..Med fejk blommor ..Man får ta det som fungerar nu när jag snart åker bort ..
 Och så blev det ..Liten ljus rosa färg klick på diskbänken är aldrig fel med Orsidee , små rosor och  suckulent i plast ..Inget som kan slå riktiga växter men finns fina fejk växter nu och passar i mörka utrymmen eller om man som mig är borta mycket i perioder ..
Målade även klart Tårtfatet jag hittade förra veckan .. Smarigt Rosa ..Inte riktigt min färg ..Gillar Isf bara ljusrosa ..
 


 
 Så fram med målarfärg och någon stund efter ...

Fint vitt ..Ser blått ut men är vitt :-) .. Så nu är det bara att börja baka tårtor ...
 

Är ju sommar så självklart gav vi oss ut på våran vanliga badstund till poolen .. Killarna bara älskar det o jag får en lugn stund i solen medans dom badar ..En lugn o skön sommardag som fortsätter med nya små eller större hemma projekt i morgon ..
Underbar text ! <3
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!