Fredagen den 23/5 Långpromenad , sol , Skånegläntan , Syrener , Bikini , solglasögon ,

Idag tänkte jag klocka tiden hur lång tid det tar att gå mellan Bandhagen - Södermalm ..
Hade inte planerat in dagen så bra för en sån lång promenad tur o retur ..Blev nämligen rätt varmt ..Si så där 28 grader ..Jag var knall rödd o svettades som en galning ..Så blev en fika vid Globen ..Och massor av vatten ..På Mc Donalds ..

Farbrorn o tanten jag delade bord med funderade nog vad jag var för galning så fick förklara lite aå där natuligt ..Min långpromenad ,, sånt gör ju alla o kollar tiden ..Eller ?!!! hahaha ..Blev även en sväng in på HM vid Globen ..
Liten vid Globen ..

Hitade en fin klänning på POP ..Visst är den söt ..

Liten testade även en hatt på Pop hahaha den var lite väl stor ...

Tog Iaf runt 1,15 min till söder ..Fick stanna klockan o ta o klocka en del av sträckan på vägen hem  .Hade det inte varit lika varmt så hade jag nog orkat hela sträckan ..Men nu blev det för tufft ..Så blev bussen sista sträckan över bron .. Ibland är det otroligt skönt att åka kommunalt det här var en sån sträcka ...

Gick till Ringens Köpcentrum o såg på lite blommor o smått o gott ..
Underbara Petunia  Surfinia




 Gick lite på söder ..Så mysig stadsdel hamnade tillslut på Skånegläntan ..
Min äldsta son har en kompis som bor alldelens brevid så här har vi varit många gånger under åren ..Men var första gången för Tindra parken är jättefin, välskött och med barnstolar utomhus, kaffe- och bullförsäljning och massa leksaker. Grymt!
 Ä.N.T.L.I.G.E.N fick liten göra det hon avgudar ..Gunga !!!




Hej vad det går !!!



 Hon kan gunga i timmar ..Men nu var det sååååååå varmt o man lär föröka hålla sig från solen mitt på dagen även om man smörjer in med solfaktor så kan dom bränna sig ..

Gick hela vägen hem igen sedan ..Gissa om jag var trött sedan ..Så får bli fotbad i kväll ( lånad bild)..

 Hittade så fina Syrener var lite ledsamt att jag tappade min nya tröja så någon är lycklig som fick en gratis tröja .. Själv gick jag o letade en stund men insåg att den var borta ..Så här fint är det nu på mitt köksbord ..Och lukar sagolikt gott i hela köket nu ..




 I morgon så blir det till att ge sig ut mot havet elller någon sjö ..I min nya bikini o solbrillor :-)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!