Onsdagen den 7/5 Tvätt , städ o fix dag !!!

I dag blev det en riktig fix dag ..Började med en joggingrunda ..Var så trött men som tur är å vaknade jag till efter joggingturen ..Jimmie hade andra delen av Nationella Provet för Svenska !!  Och det var perfekt eftersom jag hade varit dum o inte bokat tvätt tid o fanns då bara tid mitt på dagen ..Grrrr så tokigt när jag inte kan lämna liten ..Men nu löste allt sig o storebror fick passa henne när mamma tog tag i tvätt högen ..


Tindra hjälper mamma att sortera tvätt :-) ..

Mamma jag kan tvätta !!! Lovar ... ( tänker Tindra )

sortera tvätt är riktigt skoj :-) ...

Tvättar i tvättstugan en gång i veckan o tycker det är så skönt ..Man får bort allt direkt o sliper att tvätta varje dag (plus allt blir torrt o vikt / upphängt direkt ) ..Som man måste göra om man tvättar hemma .. I dag var det inte så mycket tvätt ..Brukar vara det dubbla ..

Efter all tvätt o städning gav vi oss av ut .. Fy !!!!



Vilket väder vi fått ..Jag ville verkligen inte sätta på mig kappan ..Men blev överlycklig när jag upptäckte att jag kunde knäppa knapparna på den (Y) JIPPIE !!! Äntligen börjar jag se resultat av mitt kämpande ..
Tindra var så söt i sin Poncho ..Första gången hon  använder den o passar perfekt i det här vädret med en jacka under ..



Efter våran ute sväng så beslöt vi oss för att hålla oss inne .. Hade tänkt vila o ta det lugnt framför tv:en ..Men den här tjejen håller mig aktiv hahaha ..

Mamma nu ska vi leka inte se på tv:en !!!

Trevlig kväll !!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!