Måndagen den 27/5 MVC . V 31 .

Massor av kaffe o fort iväg ..

Blev ett besök på MVC i dag på förmiddagen ! Alltid skönt att se att bebisen där inne mår bra
Trode jag gått upp massor sedan jag vägde mig sist ( för 5 veckor sedan ) ..
Tom den lite snorkliga Barnmorskan såg glad ut när hon såg resultatet ..

1 kg på 5 veckor ..Jippie :-))))   ...Allt som allt har jag ökat 11 kg nu under hela graviditeten ..
Inte så farligt för att vara i vecka 31 ..
Lite Fakta !!! Fosterutveckling - gravid vecka 31
 
Bebisen väger ungefär 1,5 kg nu, ser mer och mer ut som en nyfödd bebis och är
 ungefär 41 cm lång. Bebisens kropp, armar och ben fortsätter att rundas av i takt med att underhudsfett tillkommer – och ser äntligen ut att vara i proportion till huvudets storlek.
Det börjar bli lite trångt därinne och det är möjligt att fosterrörelserna ändrar karaktär. Men så länge bebisen fortsätter vrida och sträcka på sig, så vet du att allt står väl till. Bebisen har massor av växande kvar innan den föds – allra minst 900 gram.
Bebisens inre organ fortsätter att utvecklas och mogna och nu kissar den, vilket är bra träning inför livet utanför. Benmärgen har tagit över produktionen av röda blodkroppar från levern.
Du har förmodligen gått upp i vikt 1,3-1,8 kg denna månad. Det är helt normalt att gå upp kring 450 g per vecka under sista trimestern, eftersom bebisen går igenom en sista växtspurt inför födseln.
.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!