Onsdagen den 6/5-15 Jogging, Dockvagn, Bordsunderlägg, Torghandel, Djuraffär, Lekpark, Tindra, Koffert, Barngrupp

I dag vaknade vi upp till ett regnigt Stockholm !!!

Ogillar stort men bara att bitta ihop o ge sig ut i joggingspåret ..Träningsvärken var äntligen borta men har Ist fått så ont i ena foten ..Alltid är det något att klaga på "skratt" :-) ..

Väl hemma var jag mer blött än torr kan ja lova .. Så efter att alla hade ätit frukost o fixat iordning sig så stannade vi inne under förmiddagen ..

Gissa om vi längtar tills liten får ett eget rum ..Nu har hennes saker tagit över vardasrummet helt ..O kommer ut mer o mer varje dag ..Fast hon trivs som finsken i vatten haha .. :-) ..




Är rätt mycket som Tindra har växt ur nu så kommer bli en stor röjning innan flytten men än så länge så får hon leka med det :-) ..

Funderar om jag ska skaffa ett litet bord o stolar till henne ..Kan lika gärna stå i vardagsrummet så länge ..Hittade några fina
Den här gruppen från Ellos för 549 kr Var fina ..

Hittade en billig varjant från Ikea .." LÄTT" 179 kr ..Prisvärt eftersom dom inte har möblerna så länge o man kan ju måla den tex ljusrosa så blir den ju fin ...Hade den till alla mina andra barn när dom var små o då målade jag dom ..Synd jag inte har bilder på det ...



MAMMUT serien är också gullig från Ikea ..Bordet koster 249 kr o stol 149 kr

O någon STOR korg eller Kista att gömma alla hennes leksaker i .. Dom har fina korgar på Ikea nu men annars så kan man alltid hitta fina saker begagnat till bra priser ..
Gamla Koffertar är alltid fina ...





Medans liten sov middag passade jag på att äta den här goda Kurrysoppan ..Mums !!!Som ni ser så äter jag rätt mycket men allt är med lite kalorier ..Och Socker har jag tagit bort helt ..Därimot försöker jag äta mycket frukt o grönsaker ...

Och tänk när Tindra vaknat ,ätit sn lunch så kom solen ..Så härligt så vi passade på att gå ut direkt ..

Skönt när det inte är många barn ute i lekparken ..Brukar vara så mycket större fritidsbarn där på eftermiddagarna o förskolebarn på förmiddagen så mitt på dagen är bästa tiden att gå dit ..

Och liten kunde välja gunga ..Brukar vara kö för tt få dom annars ... :-)

Lekte lite här o där ...Var en lille som också var där med sin mamma så hon fick en kompis i dag också :-) ...



Behövde köpa in lite så blev en sväng till Högdalen också ..Tänkte att eftersom Tindra bara ÄLSSSSSSSSSSSSSSSKAR alla djur så gick vi in på Djuraffären där ..

Vad hon tittade stort på allt ..Marsvinen bleev poppis ...

Var små djur överallt så lite svårt att veta var man ska titta hahaha ..

Slutade i kaos där inne så fick bära ut henne ..Phuuu !!!! Men väl ute var det glömt när solen sken o torghandeln var i gång ..Nu är det verkligen VÅR ! Som man har längat på den ..

Hamnade på Andra varvet igen .skulle se om det var lite lugnare där nu men lika mycket folk nu o trång så blev bara några (gamla inredningstidningar ) o Bordsunderlägg ..

Bara tvättas så blir dom nog bra ..

Vet även vad jag ska köpa till Tindra i 2 års present ..En barnvagn ..Hon kämpar o drar runt med en dockkkorg o Lära gå vanen ..Så blir jätte tungt för henne att dra runt på den ..




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!