Onsdagen den 20/5-15 Fynda möbler ! :-)

Skrev ju tidigare om att jag sett på lite möbler på en Secondhandbutik härom dagen ..
Och nu har jag gjort slag i saken ..Köpte sidbordet och ska böra måla det så fort jag hinner .. Det kommer bli vitt o skivan blir nog lite mörk betsad ..Ska även byta ut knoppen ..Den kommer bli så fin ..Hoppas jag Iaf ..Nu ser den ut så här ..

Bra att det fans en låda också ..Antar att det här bara är en Ikea möble men vad gör det ..Dom kan man också fixa ..Fick den för 50 kr ..Som hittat ..

Men det roligaste fyndet för i dag var den här Korgen !!! Bortse från dom små händerna ..En liten som inte kan hålla händerna i styr haha ..

Fick den för bara 50 kr och den är verkligen JÄTTE STOR !!!Så ett riktigt fynd var det ..Försökte vissa storleken genom att ställa den brevid den andra kofferten ..Gick si så där men syns kanske lite ..

Började fixa med den direkt ..Eftersom den var så smutsig ..Min lilla hjälpreda :-) ..

Tindra lyckades så klart hoppa ner i den och blev helt svart ..

Dax för renoveringsfix ..

Började med att ta bort tyget ..Gillade det men var helt förstört o riktigt äckligt så det fick åka i tvätten fort ..Har lite andra planer för det sedan :-) ..

Sista bilden jag tog på den innan vi släpade in den i badkaret ..Gick inte att få den ren på annat sätt än att skura ren den riktigt ..Hoppad det kommer gå ..Man kan ju undra vad den har varit som var så skitig ..
Blev inte så bra bild ..Kommer mer bilder sedan när den är klar ..Men visst blev det skillnad när tyget försvann ..Tyget var helt onödigt ..

Får skiva mer om möblerna nån annan dag ..Nu bums i säng ..I morgon blir det till att dekorera ett skyltfönster igen :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!