Torsdagen den 14/5-15 kristi himmelsfärdsdag! Ikea , Tyresö, Atrumhuset, Inflyttningsdatum ,

Hoppas ni alla haft en fin fin kristi himmelsfärdsdag !!!

Är inte det minsta troende så för oss är det bara en extra ledig dag ..O alla utom Anders är även ledig i morgon så blir en långhelg som startade i dag ..J.I.P.P.I.E !!!! Nu får jag äntligen sova ut ...Tänkte jag i går när jag gick o la mig ... :-))))
Hmmmm Eller hur !!!

Vaknade vid 7,30 snåret o kunde inte alls somna om ..Visst är det typiskt ..När man får så kan man inte Jaja var bara att ge upp o fixa frukost Ist ...Kommer att skriva om alla mat en gång i veckan eftersom jag kör min egen lilla speciella diet nu o vill se om det fungerar så mer om mat där ..

Killarna var så duktiga o satt o gjorde klar sina läxor ..Samuel kämpade på med Spanskan o gick hur bra som helst för honom  i dag ..Rätta det får Spanska lärar göra eftersom jag inte kan Spanska ...Och Elias fixade matten hur bra som helst ...Dom kan om dom vill dom här killarna ....

Tindra skulle nog också vilja ha läxor ..Varför får inte jag läxor mamma tänker hon nog Kriksargubbarna får duga så länge då :-) ?!!!! hahaha

Inte lätt att göra läxan med lilla syster bredvid sig ..

Dagens förmiddagsmål !!! Ikea ....

Ja vi var där IGEN !!! Är det någon som skulle kunna bosätta sig där så är det vi .. Är där ycket nu för att vi håller på mmed köket o hela tiden dyker det upp nya saker ..Självklart kan man sitta hemma o rita men tycker det är bättre där eftersom man får hjälp ..Vi fick vänta i nån timme så tänkte att det passar perfekt för lite fika ..Fick ju med mig 14 åringen också i dag .:Slå i taket !!! Hon ville hänga med jobbiga mamma hahaha ... Så fick se till att hon blev nöjd :-)

Tyvärr så var halva Stockholm också där ..Hmmm !!! Kön till Brunchen tog galet lång tid ..,ca 45 min så när vi äntligen skulle betala ringde dom ner oss till köksavdelningen ..

Blev en väldigt snabb Brunch för Anders stackarn ...Själv fick vi lite mer tid att äta ..Även om det blev lite snabbare Brunch än jag tänkt mig ..
Isa o Tindra  ..Är rätt glada att äntligen få mat ...

Själv försöket jag hålla mig från Kolhydraterna ..Så gott det gick ..

Våran Barnflicka för dagen Isa hahah ..
Nä kanske inte riktigt så men hon vill så gärna vara med sin syster så passade bra att dom gick omkring när vi fixade med ritningen ..Rätt svårt att få en ,snart 2 åring att sita fint på en stol ..Lika med omöjligt i ett stort varuhus ..Och a jag ska snart ta bort åkpåsen ..Men tycker det är lite mysigare med den när det är regningt o så ..Och när liten sover i vagnen är det perfekt ..O reflexena ska också bort ..Fast klart blir ju väldigt mörkt under sommaren också ...

Mamma o Pappa mötte kom förbi Ikea också o var nyfikna på köket o radhuset så blev en sväng ut till Tyresö ..Var ändå lite mått Anders behövde ha ..Så passade bra ..Och i dag utforskade vi skogen bakom huset mer ..Blir en bra ginväg till bussen för ungdomarna det ..Dom kommer ju fortsätta i skolorna iBromma o Kungsholmen ...

Mamma o Pappa fick se lite snabbt i Atrumhuset ..

Vi väntade o väntade på Anders som tog sån tid på sig att bli klar ..

Sedan åkte vi och handlade in innför  Hockeyn i kväll ..Som tyvärr slutade med Förlust för sverige ..
Kvällen i övrigt blev lugn ..
Min middag ..Currysoppa med Sparris ..En favorit i repris ...Dom andra dom åt ris o kyckling dom ...

Blev myskväll med Chips o dricka i dag ..Tyckte att det kan dom allt få eftersom det är helg i dag ..Gissa om Tindra var glad ..

Nä mamma nu vill jag inte vara med på kort mer ..!!!!

Ok !!! Fr ta på hennes fina Tårta Ist ..Gissa om jag längtar tills man får gära hennes rum ..Ska göra en lite kokvrå till henne också ..Vet redan hur den ska se ut hahaha ..Inredningsgalen som man är "skratt" ..Ocj får nog mycket nytta av min homestylingskkurs jag gick nyligen när ag får börja inreda







Nu bums i säng ..Lediga barn/ ungdomar i morgon men har en massa måsten som måste göras ..Tänk !!! Man blir då aldrig av med alla dessa måsten ...
Förresten nu vet vi när vi får flytta in !!! Runt den 23-25 augusti kan vi få nycklarna ..Beror lite på hur lång tid det tar för henne att flytta ut ..Hoppas det går rekordfort !!! :-)






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!