Fredagen den 15/5-15 Äntligen Förskoleplatsen klar o Skolan till Samuel :-)

Hållde helt på att glömma !!!

I går fick jag reda på att både Tindra o Samuel har fått plats iFörskolen o Skolan ute i Tyresö ..Känns skönt att det börjar bli klart allt ..Nu väntar vi bara på besked för Elias ...
Tindras förskola är en Reggio-Emilia-inspirerad förskolan ..Verkar hur bra som helst ..Så hoppas hon kommer trivas där ..Fast tror inte det kommer bli några problem ..Finns 2 saker hon Avgudar ..Djur o barn ..Och att leka så det blir perfekt ..
Det blir nog svårast för mig ..Min lilla baby är stora tjejen nu !!! "snyft" .. Känns så dubblet men samtidigt så blir det perfekt för mig också bara jag blir van med tanken att inte alltid ha henne med mig ...Och hon behöver träffa barn i sin ålder ...
  
Samuels skola är en helt vanlig skola i närheten av nya hemmet i Tyresö ..Hoppas så att det kommer gå bra o att han ska trivas ..Är inte lätt att byta skola  ..Jag gjorde det o det var inte alls roligt minns jag  .. Fast för honom blir det annat , alla kommer nya till klassen ..Även om dom flesta kommer från samma skola ..Men det behöver man inte prata så mycket om ,,Eller hur ..Då kommer det nog bara kännas jobbigare för honom ..Så nu gäller det att peppa o prata positivt om den nya skolan ..Vi har redan varit utanför men ska nog dit igen o se så han känner sig tryggare till skolstarten ..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!