Torsdagen den 21/5-15 Solna, Fixa skyltfönster, regn, Fynd köp, inspirationsbilder

Skönt att helgen börjar närma sig :-) ..Redan Torsdag !!!

Tindra gillar att gå o väcka alla som har öppen dörr .. Fast hon brukar åka ut lika fort hahaha ..Lika roligt varie gång .. I dag var det Isa som fick bli uppväckt av liten "skratt" :-)

När alla hade kommit iväg ..Utom Isa som hade så ont efter gårdagen o fick stanna hemma ,Så åkte vi mot Solna ..Tänk vad glad o pigg man blir av lite sol ..Känns som det var år sedan den var framme haha ...Nu äntligen ..Även fast den så klart har varit framme lite till o från flera gånger i vecka ..

Tindra på G i Pendeln ..

Majskorvar är jätte gott enligt henne ..Hahaha gillar hennes stil här ..Snacka om att känna sig hemma ..

När vi kom fram så var det dax att ta tag i Skyltfönstret ..Från böran såg det ut så här ..Blått ..Dom här bilderna är från sista jag gjorde om men såg ganska lika ut ..

Och barnens del ..

Tänker på hästens sängar när jag ser det här täcket ...

Och ute var det också blått o vitt ..Synd någon hann förre mig att köpa den här lampan ..Ångrar mig lite att jag inte köpte den direkt men men ..Dom finns ju på Ikea om jag känner att jag vill ha en ..

Valde nu Rött o vitt .. Roligt när det blir stor skillnad mellan skyltningarna ..Och färger gör det verkligen annorlunda .. Kunderna verkar gilla när det händer något där ..Var ganska många som stannade till eller kom in ..Så man får hoppas dom gillar det Iaf ..Själv tyckte jag om när det blev lite lantligt med smårutig , Bortse kanten närmast fönstret ..Når inte ända in så blir som det blir där ..




Barnens del ..




Har så svårt med skärpet som blev snett ..Skulle ha ändrat det ändå ..Nå ja kanske skulle hamna snett ändå när kunderna handlar därifrån ..

Och självklart blev det rött o vitt även utanför butiken ...Visst är dockan sött :-) ..

Och kläderna hålde samma färg utanför ...

Tog o förminska alla bilder men hänger självklart även kläder i Skyltfönstret ..Blev så mycket spegelbild så gick knappt att ta kort när solen sken ..

Så här trött blir man efter några timmar med Kusinen Roxana :-) ...

Kämpade hårt för att hinna hem innan regnet skulle komma o vi hållde nästa på att klara det ..Men sälvklart öppnade himmelen sig exakt när vi stog o väntade på att gå över ..Och självklart skulle det dröja evigheter tills det slog om till grönt ..Huuuu inte skoj ..Fick skynda mig in o ta skydd i en affär ...Tindra tyckte det var rätt roligt ..Och hon stackan som inte änns hade regnskydd till vagnen

När det hade lagt sig så kunde vi äntligen gå hem ..Se bara vad grönt det är ute nu ...

Helt genomblött o smink o allt är borta ..Så kan det gå ... Blev bara att bytta allt när man kom hem ..

När vi 2 äntligen hade blivit torra så var det dax att se på sakerna jag fyndade i dag ..Den här STORA dekortallriken i trä för 10 kr ....

Jimmie  försöker få fram en film till Tindra o Elias Spelar ..Suddig blir tyvär men ( nya) Jeansjackan har liten på sig ..50 kr för den ..

Klänningar blev det också ..

Och en till Klänning blev det ...

Den här fina lycktan fick jag också med mig ..

Visst är den fin .. Kommer passa perfekt in när jag är klar med vardagsrummet ..Eller kanske blir i köket ..Får se vart den hamnar ..Skojade med barnen att dom skulle ha den på natten om dom skulle på toan ..Hahaha som på 1800-talet "skratt" ..Dom tyckte inte alls det var roligt ..

Nu fortsätta planera för Vardagsrummet . Gillar Blått o vitt och kanske lite rött  nu till Sommaren o massor av rotting  ..Så får se hur det blir ..
Lite inspirationsbilder ...




Vill ha massor av vitt o Rotting nu till sommaren ..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Onsdagen den 15/3-17 Min födelsedag !!!

Tisdagen den 13/3-17 Med inrednings planer för terassen !!!!

Måndagen den 13/3-17 Ny vecka !!!